torsdag 13 april 2023

Jaktkritik

 Det är nu fem år sedan jag fick en kommentar till det jag skriver. Oftast var det jägare som anonymt skrev ”Gör något annat som du kanske förstår” eller ”Du vet inget om jakt”. Men ibland kom det positiva kommentarer.

Idag fick jag ett s k ”snigelbrev” alltså skrivet på maskin och nedstoppat i ett kuvert. Understecknat ”Jaktmotståndare” som ville att jag skulle sprida budskapet som stod i brevet. Jag skickar det till vår redaktör för publicering i ”Jaktdebatt” (föreningens tidskrift). Jag skriver inte av brevet men brevskrivaren ville framhålla att den alltför frekventa skdeskjutningen borde klargöras för våra politiker så att jakten skulle förbjudas. Brevskribaren framhöll också att djur är intelligenta varelser som vi måste vara värna om och inte döda.

Jag kan bara hålla med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar