söndag 17 mars 2024

Jaktkritik

 Nu har jag fått möjligheten att framför en fråga i radioprogrammet ”Allvarligt talat”. Min fråga lyder:

Under mer 35 år har jag undrat varför jägare tycker att det är roligt att döda djur som är levande och kännand varelser. Det är inte alla som tillstår att deras jakt är ”skoj” och ett nöje. Men jakt är en hobby; ingen tvingas ut i skogen för att döda djur.  Hobby är ett nöje för dem som har en hobby.

W3ean frågan hade antagits ville jag formulera om den men det gick inte utan min ursprungliga fråga skulle framförs innan frågan besvarades. Det är Malin Persson Giolito (dotter toöö Leif GW Persson kriminolog, författare och  jägare och också mycket känd från TV och tidningar) som ska svara på min fråga. Datum är inte fastställt men programmet kommer att sändas omkring midsommartid.

Hut yror duatthon kommer att svara? Det vore intressant att redan nu få npgra kommentarer..

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar