lördag 7 januari 2012

Jaktkritik

I samband med att jag försöker få tillstånd en debatt om det rimliga i att jaga djur som endast kastas på sopbacken = "viltvård" så kontrollerade jag jakttiderna på Jägareförbundets hemsida. Inte nog med att "viltvården" är oetisk genom att betrakta levande varelser som skräp så tillåter man jakt på dessa djur långt fram på våren då alla djur måste få lugn och ro för sin fortplantning. Dessutom störs ju inte bara de djur som skjuts i "viltvården" utan alla andra som lever i närheten av jakten. De flesta av djuren som ingår i "viltvården" får jagas till den sista mars men andra så sent som till den sista april i Norrland.
"Viltvården" har endast ett syfte att eliminera konkurrenter till jägarna. Jägarna äger inte djuren! Jakten är oetisk ur många synpunkter. Förbjud "viltvården"!

Se hemsidan:www.jaktkritikerna.se
Gå med i FB-gruppen Jaktkritikerna

1 kommentar:

  1. Håller verkligen med. Det är absurt att få skjuta t.ex. fåglar överhuvudtaget egentligen. Och det görs enbart för nöjes skull med massor med skadskjutningar som följd. Jag skulle inte kunna sova på nätterna om jag ens försökte skjuta på ett djur. Jag har väldigt dålig förståelse för hur man kan skratta åt och njuta av att döda vilda djur och ändå leva vidare med ett gott samvete..

    SvaraRadera