måndag 26 oktober 2020

Jaktkritik

 Jag har just skrivit till samtliga bibliotek i Sverige. Eftersom det finns bibliotek i alla kommuner i Sverige så skrev jag till 290 olika bibliotek och föreslog att de skulle köpa min bok "Jaktkritik- kritiska tankar om vårt förhållande till de vilda djuren". Med mitt förslag att köpa boken så sände jag med några delar av recensioner som jag fått då jag skickat boken till några tidskrifter. Recensionerna lyder: Citat ur recensioner: .. jaktkritiska böcker är mycket ovanliga och boken fyller verkligen ett tomrum." "boken (är) en  rik källa till fakta och argument" Våra rovdjur (2/2020)."(boken) presenteras på ett ärligt sätt och har rikligt med referenser" Vår fågelvärld (2/2020).


Några bibliotek köpte boken direkt medan andra skickade mitt förslag till sin inköpsavdelning. Om du är intresserad av att läsa mer om mina synpunkter på avarterna inom jakten så gå till ditt bibliotek och fråga efter boken. Men den går också att köpa. Den är billig 150 kr + porto (60kr). Skicka ditt inköp till christianjutvik@hotmail.com.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar