fredag 13 mars 2020

Jaktkritik

Det är nu ca 14 dagen sedan jag skickade ut min bok "Jaktkritik" till ca 30 olika redaktioner framför allt dagstidningar men också några tidskrifter. Tidskrifterna kommer ut med långa mellanrum och att redaktionerna har hört av sig men ännu har ingen tidningsredaktion hört av sig eller omtalat (skickat) någon recension. Jag bad att få veta om de skrivit något om boken och jag utgår från att de respekterar min önskan. Eftersom jag skickat boken till ett antal vänner så har jag fått veta att boken är intressant och trevlig att läsa. Därför är jag förvånad att ingen har ansett detta ämne värt att diskutera. Jag tycker att djurskydd är ett aktuellt ämne och nyligen har skötsel av husdjur (kor) och den behandling de får utstå på slakterier tagits upp i TV och i radio. Men jakt är tydligen inte intressant att diskutera eller debattera.
Kanske har jag haft för bråttom och att någon redaktion fortfarande läser boken och återkommer. Eller blir ämnet för aktuellt först till hösten då jakten i större skala kommer igång?
Varför är jaktens omoral och icke biologiska sätt att döda djur så ointressant?    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar