söndag 8 augusti 2021

Jaktkritik

 Nu har min blogg haft sin 70 000:e läsare. Det är löjligt få om man jämför med vissa "kändisars" men hastigheten i tillflödet förvånar mig mycket. Så sent som i december 2020 hade jag haft  totalt 60 000 visningar. Jag har svårt att förstå varför det blir 1000-tal visningar en dag och att bloggen har 0 (eller några få) alla andra dagar. Jag letar naturligtvis efter bloggen och försöker förstå varför den var mer intressant än de flesta andra. På den statistik som finns kan man se varifrån besökarna kommer. Oftast kommer USA med många 100 besökare men även alltid några från helt suspekta änder (Kina, Vietnam m fl). Men dessa kommer aldrig upp som visningar i statistiken. Inte heller de nästan 500 som "Sverige" står för de senaste dagarna då det bara har varit mellan det brukliga 20-30 per dag. Uppenbarligen måste de registrerat på andra bloggavsnitt än de som jag den senaste veckan. En annan sak som förvånar mig att jag aldrig får några kommentarer, varken bra eller dåliga. Det är nu tre år sedan det dök upp en kommentar. Märkligt. Har du någon liknande erfarenhet och kanske vet vad detta beror på vore jag tacksam att få veta anledningen.

Men visst skulle det vara till stor glädje för mig om jag verkligen fått några 100-1000 att läsa något av mina blogginlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar