lördag 18 april 2020

Jakkritik

Jag har fått min första recension på min bok "Jaktkritik". Den finns i Vår Fågelvärld (Bird lifes föreningstidskrift).
Det finns inget positivt i recensionen mer än kanske följande mening:   .... (boken) " presenteras på ett ärligt sätt och har rikligt med referenser." Men använder också ett ord som jag tycker är elakt "tendentiöst". När jag slog upp det så betyder det "ensidigt" "vinklat" men jag tycker också att ordet har ger en känsla av "ovederhäftigt"
Jag skulle vilja fråga recensenten vad förmildrande omständigheter jakten har eller hur den kan försvaras. Dessutom framgår det i boken att jag idag accepterar jakt på älg och vildsvin och anser att skyddsjakt ska kunna utnyttjas på individer som orsakar allvarlig skada. Men ingen av detta framgår av recensionen. Det är inte ärligt.

Du som läst boken kan kanske skriva en recension på bloggens kommentarsfält? Vad tycker du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar