torsdag 1 juli 2021

Jaktkritik

 För några bloggar sedan skrev jag att jägarna hade fått igenom att ripor skulle få jagas till den 31 mars istället för det regeringens förslag att ripor endast skulle få jagas till den 28 februari. Detta datum var en ändring av Naturvårdsverkets förslag som utarbetades av en grupp dominerad av jägare i Jakttidsberedningen. 

Nu får jag ta tillbaka vad jag skrev i min blogg. I samband med regeringskrisen försökte Moderaterna få med Centerpartiet i en konservativ regering genom att bl a lova en mängd ändringar i skogsfrågor, strandskydd och dessutom ändra jakttiden för ripor. Alltså hade inte jakttiden ändrats vilket jag antydde. Jag hade uppfattat att jägarna tydligen protesterade men missuppfattat att detta hade haft någon verkan. Jag hoppas att jag har uppfattat det rätt denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar